ترافیکی

بشکه ترافیکی چیست و چه کاربردی دارد؟

بشکه ترافیکی چیست و چه کاربردی دارد؟

بشکه ایمنی چیست؟

بشکه ترافیکی چیست؟ بشکه ترافیکی با بالاترین کیفیت از جنس پلاستیک درجه یک ساخته می شود تا در خیابان ها و معابر شهری دوام بیاورد. بشکه های ترافیکی مزایای زیادی در صنعت را برای تمام نیازهای کنترل ترافیک به شما ارائه می دهند زیرا آن ها دارای ماندگاری بسیار بالایی هستند. بشکه ترافیکی با چگالی کم عرضه می شوند و دارای وزن سبکی هستند. همچنین از مواد پلی اتیلن، و مقاوم در برابر محو شدن و ساییدگی ساخته شده اند. این بشکه ها با دستگیره های قالب گیری شده و نوارهای بازتابنده  نور با شدت بالا عرضه می شوند. این نوع طراحی و تولید بشکه های ایمنی تضمین می کند که کارگران می توانند این درام های ترافیک را به راحتی حمل و ذخیره کنند. بشکه های ترافیکی در شرایط آب و هوایی مختلف بسیار بادوام هستند.

بشکه ایمنی

بشکه ایمنی چیست؟

کاربرد بشکه ایمنی چیست؟

بشکه ترافیکی با نوارهای انعکاسی تغییر جهت را برای بسته شدن خطوط نشان می دهد و می تواند برای جداسازی و محل عبور از جاده ها یا خطوط در حین ساخت و ساز و یا تعمیر استفاده شود. این تجهیزات ترافیکی به دلیل دید و دوام مناسب هم برای عابران پیاده و هم برای وسایل نقلیه مناسب هستند. بشکه های ترافیکی یا درام های کانالیزر دارای نوارهای بازتابنده بوده و دارای یک حلقه سنگین وزن در بالا برای پایداری هستند. در صورت استفاده از بشکه ترافیکی پایه دار ، ممکن است در اثر ضربه، بشکه به دلایل ایمنی از پایه خارج شود و قابل دید نباشد به همین دلیل برای دید بیشتر، امکان نصب چراغ هایی را روی بشکه ترافیکی ایجاد کرده اند.

  • ویژگی های بشکه ترافیکی چیست؟

اگر زمان، کارایی و ایمنی بالاترین اولویت شما هستند، پس به بشکه های ایمنی ترافیکی نیاز دارید که برای شما دوام و استحکام زیادی داشته باشد. بشکه‌های کنترل ترافیک با در نظر گرفتن پروژه‌های سخت شما ساخته شده‌اند و به راحتی می توانید روی آن حساب کنید و برای پروژه های خود از آن استفاده کنید.

بشکه‌های کنترل ترافیک با کیفیت، دارای دسته‌های حمل کششی داخلی بوده که کار با آن را برای کارگران آسان می‌کند. بشکه‌های ترافیکی ایمنی دارای دو سوراخ نصب چراغ یا پرچم از پیش ساخته شده برای اندازه‌های پیچ معمولی هستند. بشکه های ترافیکی دارای ورق های بازتابنده نور با عرض 4 یا 6 اینچی  می باشد. جنس بشکه های ترافیکی از پلی اتیلن کم چگالی مقاوم در برابر ضربه می باشد.

  • طراحی مخروطی بشکه ترافیکی اجازه می دهد تا انباشت یا ذخیره سازی آن آسان باشد.
  • بشکه ترافیکی تا زمانی که دچار ضربه شدید نگردد کاملا سالم و با کارایی بالا است.
  • منحنی‌های شیبدار در سرتاسر بشکه، گوشه‌ها یا لبه‌های تیز را از بین می‌برند که در صورت ضربه خوردن ترک می‌خورند و می‌شکنند.
  • دارای دسته برای کشیدن و حمل کردن.
  • داشتن دو سوراخ نصب برای چراغ های مانع یا پرچم.
  • رنگ نارنجی روشن در سرتاسر درام به طور کامل در برابر اشعه خورشید مقاوم است.
  • دارای پایه لاستیکی 100٪ بازیافتی برای افزایش دوام و “اصطکاک جاده” که در برابر حرکت از وسایل نقلیه عبوری مقاومت می کند.
  • طراحی مقاوم برای استفاده بیشتر
بشکه ترافیکی

بشکه ترافیکی چیست

بشکه های ترافیکی به گونه ای طراحی شده اند که هنگام جابجایی یا کشیده شدن در اطراف مناطق کاری به یکدیگر قفل می شوند. دستگیره با کاربری آسان در بالای هر بشکه ترافیکی اجازه می دهد تا بشکه ها به طور موثر جابجا شوند. در ساخت بشکه های ترافیکی از رزین های پلاستیکی با کیفیت بالا استفاده شده است و درام ها  طوری مهندسی شده است که پس از اکثر ضربه ها تغییر شکل ندهند. و در صورت تغییر شگل با اعمال فشار ساده دست به مکان هایی که دندانه شده اند، ممکن است بیشتر درام ها به شکل اصلی خود تغییر شکل داده و دوباره مورد استفاده قرار گیرند.

نصب بشکه ایمنی

  • نحوه ی نصب بشکه ترافیکی چیست؟ نصب بشکه ترافیکی بسیار ساده است. در گذشته، اکیپ های کاری موظف بودند از کیسه های شن برای تثبیت بشکه های کنترل ترافیک استفاده کنند. بسیاری از بشکه ها حداقل به دو کیسه شن نیاز داشتند و نیاز به کیسه های شن برای جابجایی و قرار دادن بشکه های ایمنی را با مشکل مواجه می کرد.

در این کار کیسه های شن منتقل می شوند و سپس باید در محل کار داخل یا در مقابل پایه خارجی بشکه ایمنی در جای خود پر شوند. این کار سخت بوده و به طور قابل توجهی نیروی کار و فضای مورد نیاز را برای راه اندازی و نصب بشکه ایمنی را افزایش می دهد.

اما اکنون بشکه های کنترل ترافیک دارای پایه وزنی برای اطمینان از پایداری و حمل و نقل این دستگاه ها هستند. بشکه ایمنی ما با طراحی دو تکه قابل جدا شدن عرضه می شوند. نصب این تجهیزات ایمنی ترافیک جدید بسیار آسادن است. پایه های بشکه ترافیکی وزن های دقیقی دارند و استفاده از آنها بسیار راحت تر از وزنه های بتن یا ماسه است. تمام پایه ها محکم می شوند و به بشکه ترافیکی قفل می شوند. بشکه از طریق یک دستگیره ضد چرخش در جای خود باقی می ماند. پایه های لاستیکی به دلیل وجود الگوی شبکه ای در پایین، به جاده نزدیک می شوند. یک دسته حمل در پایه ها تعبیه شده است.

بشکه ایمنی دارای چندین نوع پایه مختلف است. بشکه ایمنی روی پایه لاستیکی، قرار می گیرد.  بشکه ایمنی بسیار بادوام مستحکم بوده و برای مناطق ساخت و ساز یا هشدار و هدایت ترافیک به دور از مناطق خطر در جاده ها استفاده می شود.

جنس بشکه ترافیکی چیست؟

بشکه ایمنی از مواد مقاوم در برابر ضربه انعطاف پذیر و پایداری مناسب ساخته شده است. این بشکه های ترافیکی از مواد پلی اتیلن با دوام بالا ساخته شده است تا در برابر نور آفتاب دچار تغییر رنگ نشود. همچنین برای مقاومت در برابر تهاجمات جزئی ناشی از ضربه با اتومبیل یا عابران پیاده و موتور سوارها طراحی شده است. دید در ایمنی ترافیک، به ویژه در شرایط آب و هوایی نامساعد یا در عصرها که روز در حال اتمام است بسیار مهم است. بنابراین بشکه های ترافیکی با نوار بازتابنده می توانند تا حدی ایمنی را در جاده ها و معابر ایجاد نمایند . نوارهای بازتابنده روی بشکه های ترافیکی دارای انواع مختلفی است. نوار بازتابنده با درجه الماس گزینه عالی برای دید و دوام طولانی مدت در برابر ضربه است. ورق مهندسی درجه یک یک ورق بازتابنده اقتصادی بادوام است.

بشکه های ترافیکی

بشکه تجهیزات ترافیکی

  • داخل بشکه ترافیکی چیست؟

بشکه های ایمنی داخلشان چیست؟ این سوال بسیاری از افراد است. خوب است بدانید که بشکه های ترافیکی در دو نوع توخالی و تو پر تولید می شوند. بشکه ترافیکی نارنجی رنگ چیزی در آن نیست، داخل آن توخالی است. آنها قرار نیست با چیزی پر شوند و اگر پر بودند خوب کار نمی کردند. اینها بیشتر برای ترسیم بصری جاده و معابر استفاده می شوند. نوع دوم بشکه های ترافیکی، بشکه های بزرگتری هستن که در رنگ های زرد وجود دارند. این بشکه های ترافیکی نوعی بالشتک‌های تصادف نیز هستند که در خروجی بزرگراه ها و یا جاده های خطرناک قرار می‌گیرند . آنها یا با ماسه یا آب پر می شوند.

بهتر است این موضوع را بدانید که اندازه بشکه های ترافیکی زرد متفاوت است زیرا وزن های مختلف شن را در خود جای می دهند. بشکه ترافیکی زرد رنگ می تواند 200، 400 یا 700 پوند ماسه را در خود جای دهد، گاهی ممکن است تا 2100 پوند و یا 1400 پوند را در خود جای دهد. برای اینکه تصادف را به ایمن ترین شکل ممکن مهار کنید، در واقع یک طرح مناسب وجود دارد که باید بر اساس وزن بشکه شن و ماسه دنبال شود.

بنابراین اگر یک راننده با یکی از دو بشکه برخورد کنید، بشکه ترافیکی زرد سریعتر خودرو شما را متوقف می کند.

کاربرد بشکه های ترافیکی

بشکه های ترافیکی پایه های اصلی بسیاری از مناطق راه سازی هستند. ویژگی های متمایز بشکه های ترافیکی مورد استفاده در سراسر کشور، شامل نوارهای بازتابنده سفید و نارنجی متناوب آنها است. بشکه های ترافیکی برای هشدار به رانندگان از نزدیک شدن به یک منطقه کاری و همچنین برای هدایت ایمن ترافیک از طریق این تجهیزات ترافیکی در مناطق ساخت و ساز استفاده می شود.

مزایای مختلف بشکه های ترافیکی به وضوح قابل بیان است . بخشی از این  مزایا که بر کنترل موقت ترافیک تمرکز دارد، شامل موارد زیر است:

  • بشکه های ترافیکی بسیار قابل مشاهده هستند.
  • نصب آسان و قابل جابجایی هستند.
  • به دلیل بزرگ بودنشان به راحتی دیده می شوند و رانندگان مسیر خود را مطابق با این نشانه ها تغییر خواهند داد.
بشکه ایمنی ترافیکی

بشکه ترافیک

تاریخچه بشکه ترافیکی چیست؟

نسخه های اولیه دستگاه های ایمنی بسیار متفاوت از مخروط های پلاستیکی امروزی بودند. نسخه های اصلی از بتن ساخته شده بودند. آنها می توانند آسیب قابل توجهی به هر وسیله نقلیه ای که به آنها برخورد کند وارد کنند.

در اوایل دهه 1940، نسخه ایمن تر و آشناتر از بشکه های ترافیکی ساخته شد. فردی به نام چارلز دی اسکنلون یک نقاش خیابانی در دپارتمان کارهای عمومی لس آنجلس بود. او در سال 1940 “یک نشانگر توخالی مخروطی شکل را برای استفاده به عنوان هشدار ایمنی در جاده ها و سایر مناطق عمومی” ساخت. مخروط اصلی ترافیک اسکانلون از لاستیک ساخته شده بود. او پوست لاستیک های استفاده شده را به هم می دوخت. و اینچنین بود که بشکه های ترافیکی ایجاد شد.

قبل از اوایل دهه 1990بشکه های ترافیکی بسیار بزرگ تر از اندازه های امروزی بودند. تا آن زمان، خدمه ساختمانی معمولاً از بشکه های فولادی 55 گالن برای هدایت ترافیک در مناطق ساخت و ساز استفاده می کردند. درام های فلزی سنگین و حجیم برای حمل و نصب و راه اندازی برای خدمه جاده مشکل بود. بشکه های ترافیکی فولادی را با رنگ نارنجی و سفید می‌کردند و با ماسه یا آب پر می‌کردند تا در جای خود باقی بمانند. اگر یک وسیله نقلیه به یک بشکه فولادی برخورد کند، ممکن است آسیب زیادی به آن وارد شود و خطر بالقوه قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

در طول دهه 1980، محبوبیت بشکه های ساخت و ساز پلاستیکی  بسیار افزایش یافت. بشکه‌های پلاستیکی سبک‌تر از درام‌های فولادی بودند، نصب آسان‌تر و به همان اندازه محکم تر هستند. علاوه بر این، آنها هم برای رانندگان و هم برای کارگران ایمن تر بودند.

اکثر بشکه های پلاستیکی ترافیکی در حال حاضر دارای یک پایه لاستیکی هستند که از واژگونی آنها در هنگام بادهای شدید جلوگیری می کند. بسته به نوع سازنده، بشکه های ترافیکی ممکن است دارای یک دسته در قسمت بالایی باشند تا بتوان آنها را برداشت و حمل کرد. علاوه بر این، این دسته همچنین به خدمه جاده اجازه می دهد تا چراغ های راهنما را روی بشکه ها نصب کنند تا دید خود را افزایش دهند.

بشکه های فولادی 55 گالنی قبلی در طول دهه 1990 از بین رفتند. امروزه استفاده از آنها به عنوان وسایل کنترل ترافیک در سراسر جهان ممنوع است.

اسکانلون در سال 1943 حق ثبت اختراع ایالات متحده را برای بشکه ایمنی خود دریافت کرد.  از آن زمان، استفاده از بشکه های ترافیکی در مناطق کاری در سراسر جهان افزایش یافته است. پس از اینکه بشکه های ایمنی در قانون ایمنی بزرگراه ها در سال 1966 به استانداردهای ملی اضافه شد، استفاده از آنها حتی بیشتر شد.

چه مخروط های ترافیکی و چه بشکه های ساختمانی، وقتی این ها را می بینید نشانه هایی از جاده سازی هستند. سرعت خود را کم کنید، توجه کنید و با خیال راحت رانندگی کنید!

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *