حفاظت فردی

استاندارد عینک ایمنی

استاندارد عینک ایمنی

استاندارد عینک ایمنی کار

در بازرسی های محل کار توسط اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA)  که در سال 2018  انجام شد، مشخص شد که یکی از  10  تخلفی که اغلب مورد استناد قرار گرفته است، تخلف مربوط به مقررات ایمنی و سلامت شخصی حفاظت از چشم و صورت و استاندارد عینک ایمنی و این تجهیزات در صنعت ساخت و ساز می باشد. با توجه به اداره آمار کار (BLS)، در سال 2019، صنعت ساخت و ساز دارای دومین میزان آسیب چشم بود که بیش از 13 درصد از کل آسیب های ناشی از کار را شامل می شود. نه تنها این، بلکه صدمات چشمی به تنهایی بیش از  300 میلیون دلار در سال  هزینه تولید، هزینه های پزشکی و غرامت کارگران را از دست داده است.

OSHA و BLS این اطلاعات را منتشر می کنند تا کارفرمایان را از نگرانی ها و خطرات بالقوه آگاه کنند. در نتیجه این خطرات بالقوه، OSHA از کارفرمایان می‌خواهد که محافظت از چشم و صورت و انواع عینک ایمنی را برای همه کارمندان فراهم کنند. هم کارفرمایان و هم کارگران باید مسئولیت پیشگیری از هزاران آسیب چشمی ناشی از کار را با اطلاع از انتخاب و استفاده مناسب از محافظ چشم و صورت بر عهده بگیرند.در زیر، تمام آنچه را که باید در مورد عینک ایمنی و محافظ چشم بدانید را برجسته می کنیم.

استاندارد عینک ایمنی

استاندارد عینک کار

مقررات OSHA

OSHA استانداردهای قابل اجرا را به چندین دسته تقسیم می کند که تضمین می کند کارگران در محل کار محافظت می شوند. در اینجا یک سری توضیحات مختصر از هر یک آمده است:

  • الزامات عمومی: 29 CFR 1910.132 – این استاندارد کارفرمایان را ملزم می کند که بدون دریافت هیچ هزینه ای از کارگران، PPE مناسب، از جمله عینک ایمنی، برای محافظت از چشم در برابر خطرات فراهم کنند.
  • صنعت عمومی: 29 CFR 1910.133 – این استاندارد کارفرمایان را ملزم می کند که هر کارمند آسیب دیده هنگام قرار گرفتن در معرض خطرات چشم یا صورت از محافظت مناسب چشم یا صورت استفاده کند. این خطرات چشم شامل: ذرات پرتاب شونده، فلز مذاب، مواد شیمیایی مایع، اسیدها یا مایعات سوزاننده، گازها یا بخارات شیمیایی یا تابش نور بالقوه مضر.
  • صنعت ساخت و ساز: 29 CFR 1926.102 –  این استاندارد مقررات خاصی برای محیط های مبتنی بر ساخت و ساز تنظیم شده است. همانطور که در بالا اشاره کردیم، صنعت ساخت و ساز شامل فعالیت های خطرناکی است که سبب بیشترین میزان تعداد صدمات چشم  می شود.

تمام تجهیزات حفاظتی چشم و صورت باید حداقل الزامات را برای ارائه حفاظت کافی، مانند دوام، تمیز کردن و ضدعفونی آسان، تناسب راحت، راحت، و طراحی و ساخت ایمن و مؤثر داشته باشند. همچنین، تمام تجهیزات حفاظتی از جمله عینک ایمنی باید به طور مشخص علامت گذاری شوند تا شناسایی آنها تسهیل شود.

خطرات محل کار که نیاز به محافظت از چشم و صورت دارند:

چهار خطر اصلی که در صورت عدم محافظت مناسب از کارگران باعث آسیب چشم می شود عبارتند از: گرما، مواد شیمیایی، گرد و غبار و ضربه. ما هر چهار مورد زیر را به همراه  خطرات چشمی جوشکاری نیز توضیح می دهیم .

  • مواد شیمیایی: هنگامی که مواد شیمیایی به شکل پاشیده شدن، مه، بخار یا بخار با چشم تماس مستقیم پیدا می کنند، آسیب جدی و غیرقابل برگشتی ممکن است رخ دهد. در بسیاری از مواقع، هنگام کار با اسیدها و مواد شیمیایی، چربی زدایی و آبکاری صدمات اتفاق می افتد. هنگام کار با مواد شیمیایی یا اطراف آن، باید محل ایستگاه های چشم شوی اضطراری و نحوه دسترسی به آنها با دید محدود را بدانید.

راهنمای OSHA PPE برای خطرات شیمیایی:

آسیب های شیمیایی چشم اغلب ناشی از انتخاب تجهیزات نامناسب است که به یک ماده شیمیایی اجازه می دهد از اطراف یا زیر تجهیزات محافظ چشم وارد شود. عینک‌های ایمنی  از چشم‌ها در برابر پاشیدن مایعات یا مواد شیمیایی، مه‌های تحریک‌کننده، بخارات و بخارات محافظت می‌کنند، در حالی که  محافظ‌های صورت  از کل صورت در برابر قرار گرفتن در معرض خطرات شیمیایی محافظت می‌کنند. استاندارد عینک ایمنی الزامات لازم را تعیین می کند و مشخص می نماید که کدام عینک مناسب جهت کار با انواع مواد شیمیایی می باشد.

  • گرد و خاک: کار در محیط‌های گرد و غباری مانند نجاری یا کارگاه‌های ساختمانی می‌تواند باعث صدمات چشمی شود و خطرات بیشتری را برای استفاده کنندگان از لنز ایجاد کند. عینک های ایمنیبا سپر های جانبی تنها نوع مفید محافظت از چشم در برابر گرد و غبار مزاحم هستند زیرا یک مهر و موم محافظ در اطراف چشم ایجاد می کنند.
استاندارد عینک

استاندارد عینک ایمنی محافظت از گرد و غبار

راهنمای OSHA PPE  برای خطرات گرد و غبار:

عینک ایمنی  از چشم در برابر انواع ذرات معلق در هوا و گرد و غبار مضر محافظت می کند.

  • حرارت: سوختگی چشم و بافت صورت نگرانی اصلی هنگام کار با خطرات گرما است. هنگامی که کارگران در معرض دمای بالا، پاشیدن فلز مذاب یا جرقه های داغ قرار می گیرند، ممکن است آسیب های گرمایی رخ دهد. یک کارگر باید از چشمان خود در برابر عملیات های متعدد در محل کار که شامل گرما می شود محافظت کند: ریختن، ریخته گری، غوطه وری داغ، عملیات کوره و سایر فعالیت های مشابه. کار با خطرات گرما مستلزم عینک ایمنی با لنزهای خاص و محافظ های جانبی است. با این حال، بسیاری از قرار گرفتن در معرض خطر گرما، علاوه بر عینک ایمنی یا عینک گاگل ایمنی، نیاز به استفاده از محافظ صورت نیز دارند. هنگام انتخاب تجهیزات حفاظت فردی، منبع و شدت گرما و نوع پاشش هایی که ممکن است در محل کار رخ دهد را در نظر بگیرید. استاندارد عینک ایمنی الزامات لازم را تعیین می کند و مشخص می نماید که کدام عینک مناسب جهت کار به هنگام مواجهه با منبع گرما و حرارت می باشد.

راهنمای  OSHA PPE  برای خطرات گرما:

عینک های ایمنی  و عینک های گاگل ایمنی  از چشم ها در برابر انواع خطرات گرما محافظت می کنند، در حالی که  محافظ های صورت  از کل صورت در برابر بسیاری از خطرات گرما محافظت می کنند.

  • آسیب ها و ضربات چشمی: صدمات جدی چشم مانند سوراخ شدن، ساییدگی و کوفتگی می تواند در اثر برخورد اشیاء پرنده مانند تراشه های بزرگ، قطعات، ذرات، جرقه، شن و خاک، یا سقوط اجسام (که می تواند کوچکتر از سر سوزن باشد) به چشم ایجاد شود. بسیاری از محیط های کاری روزمره می توانند این نوع محیط های خطرناک را با فعالیت های معمول ایجاد کنند. در اینجا برخی از آنها عبارتند از: خرد کردن، سنگ زنی، ماشین کاری، سنگ تراشی، نجاری، اره کردن، حفاری، اسکنه کاری، بست برقی، پرچ کردن، و سنباده . صدمات ناشی از برخورد ذرات معلق هوا به چشم می تواند دائمی باشد، به این معنی که استفاده از عینک ایمنی یک الزام مطلق است.

راهنمای OSHA PPE  برای خطرات ضربه:

عینک ایمنی  از چشم ها در برابر انواع خطرات ضربه محافظت می کند. عینک ایمنی  از چشم ها در برابر قطعات پرتاب شونده، اشیاء، تراشه های بزرگ و ذرات محافظت می کند. محافظ های صورت  از کل صورت در برابر قرار گرفتن در معرض خطرات ضربه محافظت می کنند.

  • برش فلز و جوشکاری در خطرات چشمی: حفاظت از جوش، برش، لحیم کاری و لحیم کاری اهمیت ویژه ای دارد. شدت نور مرئی و انرژی تابشی تولید شده توسط عملیات جوشکاری بسته به کار، اندازه الکترود و جریان قوس متفاوت است. چشم ها باید از سوختگی های ناشی از مادون قرمز یا سایر انرژی های تابشی شدید ناشی از جرقه های پرنده، پاشش فلز و تراشه های سرباره محافظت شوند.  فقط لنزهای فیلتر با شماره سایه مناسب در برابر تشعشعات نوری محافظت می کنند. لنزهای فیلتر  باید با قرار گرفتن در معرض انرژی تابشی خاص منطبق باشند. کلاه های جوشکاری از چشم ها و صورت در برابر تشعشعات نوری، گرما و ضربه محافظت می کند.
عینک ایمنی محافظ چشم

عینک کار محافظ

نحوه تشخیص استاندارد عینک ایمنی

عینک های ایمنی عینک های محافظی هستند که الزامات اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) و موسسه استاندارد ملی آمریکا (ANSI) را برآورده می کنند.  OSHA استانداردهای ایمنی و بهداشت شغلی را اجرا می کند. ANSI استانداردهای تولید عینک ایمنی را ارائه می دهد. توجه داشته باشید که پیشرفت های تکنولوژی باعث می شود که عینک های ایمنی راحت تر و جذاب تر از قبل باشند. اما آنها هنوز شرایط فعلی را برآورده می کنند.

  • قاب ها: قاب های ایمنی قوی تر از قاب های معمولی هستند و در برابر حرارت مقاوم هستند. آنها به جلوگیری از فشار دادن لنزها به چشم شما کمک می کنند.
  • عدسی ها: عینک های ایمنی که دارای استانداردهای ANSI هستند دارای عدسی های شیشه ای یا پلی کربنات هستند. آنها از لنزهای معمولی قوی تر هستند. آنها همچنین در برابر ضربه مقاوم تر هستند. آنها به صورت نسخه ای و بدون نسخه (plano) عرضه می شوند.

مراقبت از عینک ایمنی

عینک ایمنی مانند هر وسیله دیگری نیاز به نگهداری دارد. از نحوه تمیز کردن و نگهداری و زمان تعویض عینک ایمنی خود آگاه باشید.

  • تمیز کردن: هر روز به عینک ایمنی خود نگاه کنید و آن را بررسی نمایید. دستورالعمل های سازنده را برای تمیز کردن دنبال کنید. برخورد خشن هنگام تمیز کردن می تواند لنز را خراش دهد. همچنین می تواند لنز را ضعیف کند.
  • نگهداری: عینک ایمنی خود را در مکانی تمیز و خشک که امکان افتادن یا پا گذاشتن روی آن وجود نداشته باشد، نگهداری کنید.
  • جایگزین کردن: عینک های خراشیده، شکسته، خمیده یا نامناسب باید در اسرع وقت تعویض شوند. عینک آسیب دیده توانایی دید شما را مختل می کند. ویژگی های حفاظتی نیز ممکن است کاهش یابد.

بررسی استانداردهای عینک ایمنی

عینک ایمنی شکل مهمی از تجهیزات حفاظت شخصی  PPE است که از یکی از مهم ترین، در معرض دید و حساس ترین قسمت های بدن را محافظت می کند. روزانه بیش از 2000 نفر در محل کار به چشمان خود آسیب می رسانند و از هر 10 آسیب حدود 1 نفر برای بهبودی به 1 روز کاری یا بیشتر مرخصی نیاز دارد.

از مجموع صدمات ناشی از کار، 10 تا 20 درصد باعث از دست دادن بینایی موقت یا دائمی می شود. کارشناسان بر این باورند که عینک ایمنی مناسب می‌تواند شدت آسیب‌های چشمی در تصادفات را کاهش دهد یا حتی از 90 درصد آن جلوگیری کند. بنابراین عینک ایمنی می تواند به جلوگیری از این حوادث کمک کند، با رعایت استانداردهای EN مربوطه و استاندارد عینک ایمنی از انجام حفاظت چشم ها اطمینان پیدا کنید.

استاندارد عینک های ایمنی

استاندارد عینک های محافظ

چه استانداردهای برای عینک ایمنی وجود دارد؟

استانداردهای EN  یا استانداردهای اروپایی:  به محصولات، خدمات یا سیستم‌های موجود در بازار واحد اروپا مربوط می‌شوند. آنها الزامات را برای یک آیتم، ماده، جزء، سیستم یا خدمات خاص تعیین می کنند. استانداردهای اروپایی برای تجهیزات حفاظت فردی (PPE) به عنوان ابزار ترجیحی برای نشان دادن انطباق تجهیزات با الزامات بهداشتی و ایمنی اولیه (BHSRs)  و دستورالعمل تجهیزات حفاظت فردی EC89/686/EEC ایجاد شده است. تمامی انواع عینک های ایمنی، تحت آزمایش های دقیق قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که با تمام الزامات لازم مطابقت دارد و برای هر شکل از آن یک کد EN ارائه می شود. هر کد دارای مجموعه ای از دستورالعمل ها است که باید در طول فرآیند تولید و عرضه رعایت شود. تمام تجهیزات حفاظتی لازم است با مشخصات استاندارد آن علامت گذاری شوند، با حروف / شماره گذاری به عنوان نشانه ای از قابلیت. لنزها و فریم ها تست شده و با مقدار مناسب علامت گذاری می شوند.

  • استاندارد EN 166، استاندارد عینک ایمنی محافظ چشم شخصی

EN 166 به عنوان حداقل استاندارد مورد نیاز برای تمام عینک های ایمنی شناخته شده است. دسته‌های اصلی این استاندارد مربوط به کلاس نوری و استحکام مکانیکی عینک است و همچنین می‌توان دسته‌های دیگری مانند موارد مربوط به زمینه‌های استفاده و خواص لنز را آزمایش کرد. استانداردی که توسط یک جفت عینک ایمنی به دست می آید با یک سری حروف و اعدادی که روی لنز و قاب عینک مشخص شده اند نشان داده می شود. این نشانه‌ها و معنای آنها در ادامه این مقاله به تفصیل آمده است.

  • استاندارد EN169، استاندارد  فیلترهای عینک جوشکاری و تکنیک های مرتبط

استاندارد EN 169 الزاماتی را برای فیلترهای لنز که برای محافظت از کارمندان در موارد زیر استفاده می شود، بیان می کند:

برش شعله سبک، لحیم کاری سخت، جوشکاری، قوس زدن، برش پلاسما

  • استاندارد EN170 ، استاندارد فیلترهای فرابنفش

EN 170 برای کسانی که در معرض نور ماوراء بنفش هستند در نظر گرفته شده است. اشعه ماوراء بنفش در زندگی عمومی و در محل کار کاملاً اجتناب ناپذیر است. روزهای طولانی که در خارج از خانه سپری می شود می تواند منجر به افزایش مواجهه با این اشعه شود. قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش بدون استفاده از عینک محافظ به احتمال زیاد اثرات کوتاه مدتی مشابه آفتاب سوختگی در چشم شما ایجاد می کند. خوشبختانه، این علائم معمولاً موقتی هستند. با این حال، اگر چشمان شما در معرض اشعه ماوراء بنفش طولانی مدت قرار گیرد، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آب مروارید یا دژنراسیون قرار دارید. استاندارد EN170 فیلترها تضمین می کند که سطوح حفاظتی و الزامات عبوری برای فیلترهای فرابنفش برآورده می شود تا آسیب به چشم به حداقل برسد. همانطور که ضد آفتاب مانع از نفوذ اشعه ماوراء بنفش و سوزاندن آن به پوست می شود، عینک های UV نیز با لایه ای پوشانده شده اند که اشعه های تند را جذب کرده و از رسیدن آنها به چشم جلوگیری می کند. یک تصور غلط رایج در مورد عینک این است که رنگ لنز بر میزان محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش تأثیر می گذارد. با این حال، رنگ لنز بیشتر با دید نور ارتباط دارد. تناسب عینک نیز مهم است و پوشش کامل دور چشم می تواند به محیط کار بستگی داشته باشد. اشعه ماوراء بنفش می تواند از هر جهتی وارد شود و محیط های مختلف به تناسب متفاوتی نیاز دارند.

  • استاندارد EN172، استاندارد عینک ایمنی برای فیلترهای تابش نور خورشید

EN 172 برای محافظت در برابر نور خورشید در نظر گرفته شده است و یک مقررات منحصر به فرد برای محافظت از چشم شخصی است. ویژگی های فیزیکی مورد نیاز فیلترهای مورد استفاده برای کاهش تابش نور خورشید را در زمان حضور در محل تعیین می کند. تابش نور خورشید با استفاده از یک پوشش ضد انعکاس روی لنز کاهش می یابد، که بینایی را بهبود می بخشد، خستگی چشم را کاهش می دهد و همچنین ظاهر بهتری به عینک می دهد. این کار را با خنثی کردن عملی بازتاب از سطوح داخلی و خارجی لنز انجام می دهد.

لنزهای EN 172 اغلب یک رنگ یا سایه نیز دارند، اغلب رنگ‌های خاکستری دودی، اما در رنگ‌های آبی و طلایی روشننیز در دسترس هستند. این رنگ برای تنظیم انتقال نور مرئی (VLT) استفاده می شود و بنابراین اغلب همراه با یک فیلتر ضد تابش نور استفاده می شود.

استاندارد عینک محافظ

استاندارد عینک ایمنی محافظ چشم

علائم قاب عینک ایمنی، معنی آنها چیست؟

علامت گذاری قاب عینک ایمنی روشی ساده اما واضح برای نمایش توانایی یک جفت عینک است. به این ترتیب مصرف‌کنندگان، کارفرمایان و توزیع‌کنندگان می‌توانند اطمینان حاصل کنند که کارکنانشان در برابر چالش‌ها و خطرات در محل کار محافظت می‌شوند و از آنها پیروی می‌کنند. هر دو قاب و لنز تست شده اند، بنابراین هر دو باید دارای نماد CE و لوگو باشند. علامت CE گواهی می دهد که یک محصول الزامات ایمنی، بهداشت و محیط زیست مصرف کننده اتحادیه اروپا را برآورده کرده است. اگر استاندارد عینک ایمنی EN166 روی قاب مهر نشده است، به جای دیگری نگاه کنید زیرا تمام عینک های ایمنی حداقل به این استاندارد نیاز دارند.

  • کلاس نوری – ( اولین رقمی که بعد از استادارد EN166 بر روی عینک ایمنی مشاهده می شود)

این به وضوح لنز اشاره دارد و نشان می دهد که چقدر و چند وقت یکبار می توان عینک را با خیال راحت استفاده کرد. شماره مربوطه روی لنز مشخص خواهد شد. به سه سطح تقسیم می شود:

کلاس 1: بهترین کیفیت نوری (بدون اعوجاج) و می توان آن را به طور مداوم بدون آسیب رساندن به چشم پوشید.

کلاس 2: کیفیت نوری کمتر. مناسب برای استفاده متناوب.

کلاس 3: پایین ترین کیفیت نوری. برای استفاده گهگاهی مناسب است اما نباید برای مدت طولانی از آن استفاده کرد.

  • قدرت مکانیکی:

این به سطح ضربه ای اشاره دارد که شیشه ها می توانند تحمل کنند، همچنین شامل آزمایش ضربه در دماهای شدید است. علائم مختلفی که روی لنز و قاب دیده می شود و معنی آنها به شرح زیر است:

S: افزایش استحکام. در برابر سقوط یک توپ 22 میلی متری 43 گرمی با سرعت 1.30 متر با سرعت 5.1 متر بر ثانیه مقاومت می کند.

F: تاثیر کم انرژی. در برابر توپ 6 میلی متری و 0.86 گرمی که با سرعت 45 متر بر ثانیه حرکت می کند، مقاومت می کند. حداکثر محافظت برای عینک

B: تاثیر انرژی متوسط. در برابر توپ 6 میلی متری 0.86 گرمی که با سرعت 120 متر بر ثانیه حرکت می کند، مقاومت می کند. حداکثر حفاظت برای عینک.

A: تاثیر انرژی بالا. در برابر توپ 6 میلی متری و 0.86 گرمی که با سرعت 190 متر بر ثانیه حرکت می کند، مقاومت می کند. حداکثر محافظت برای Face Shields.

  • الزامات اختیاری:

K: مقاومت در برابر آسیب سطحی توسط ذرات ریز. اغلب به عنوان “ضد خش” نامیده می شود.

N: مقاومت در برابر مه لنز. به عنوان “ضد مه” یا “ضد مه” نامیده می شود.

T: مقاومت مکانیکی در دمای شدید -5 درجه سانتیگراد و +55 درجه سانتیگراد

اگر عینک دارای استحکام مکانیکی متفاوتی برای لنز و فریم است، باید از دو درجه پایین‌تر استفاده شود.

  • حفاظت در برابر اشعه:

2: محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش (EN170). عدد 2 نشان می دهد که فیلتر ممکن است بر تشخیص رنگ تأثیر بگذارد.

2C یا 3 -: محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش (EN170). عدد 2C فیلتر امکان تشخیص خوب رنگ را فراهم می کند.

4: حفاظت مادون قرمز (EN171). یعنی محافظت در برابر گرما

5:حفاظت از خورشید (EN172). به عنوان مثال 100٪ محافظت در برابر نور خورشید UV بدون محافظت مادون قرمز (IR).

6: حفاظت از خورشید (EN172). یعنی 100٪ محافظت در برابر نور خورشید UV با محافظت مادون قرمز (IR).

چرا این استاندارد عینک ایمنی مهم است؟

در محیط کار، مقررات ایمنی و بهداشت برای حفاظت روزانه از کارکنان و کارفرما ضروری است. خطرات زیادی در محیط های کاری امروزی وجود دارد و وظیفه کارفرما است که کارکنان خود را از این خطرات در امان نگه دارد. این استانداردها به طرف های مختلف کمک می کند تا توانایی تجهیزات انتخابی خود را درک کنند و آگاهی خود را از مناسب بودن آن برای موقعیت های مختلف در محیط کار افزایش دهند.

پاک کننده و ضد عفونی کننده محافظ چشم:

چه برای ایمنی از عینک استفاده کنید یا استفاده تفریحی و طبی داشته باشد، مهم است که از عینک محافظ استفاده کنید. تمیز کردن منظم می تواند لنزها را تمیز و شفاف نگه دارد تا وضوح بصری مطلوبی داشته باشد. بسته به مواد و پوشش‌های لنز، ممکن است لازم باشد از محلول‌ها یا پارچه‌های تمیزکننده خاصی برای جلوگیری از خراشیدگی و سایش زودرس ضد مه یا سایر پوشش‌های لنز استفاده کنید. لنزهای پلی کربنات نشکن مستعد ایجاد خراش هایی هستند که می تواند کیفیت بینایی شما را تضعیف کند و محافظت کمتری در برابر اشعه های مضر ماوراء بنفش و سایر نورهای شدید ایجاد کند. اگر از عینک در منطقه ای با خطر آلودگی یا عفونت استفاده می کنید، ضدعفونی کردن نیز ضروری خواهد بود. از محلول تمیزکننده تایید شده استفاده کنید و عینک را با سایر تجهیزات کثیف پردازش کنید. هنگام استفاده از دستکش و هر گونه حفاظتی که برای به حداقل رساندن خطر قرار گرفتن در معرض آن لازم است، PPE را از نظر فیزیکی تمیز کنید.

عینک کار

عینک ایمنی

در مورد تناسب و مراقبت از محافظ چشم چه چیزی باید بدانم؟

در صورتی که چشم و بافت های نرم اطراف آن به طور کامل توسط دستگاه محافظ پوشانده شود، پوشیدن چشم از کاربر محافظت می کند. اگر محافظت از چشم مورد نیاز است، یک برنامه کامل حفاظت از چشم شامل انتخاب، تست تناسب، آموزش، نگهداری و بازرسی ایجاد کنید.

  • انتخاب: اطمینان حاصل کنید که عینک ایمنی شما به درستی انتخاب شده است. محافظ چشم باید از ابرو تا استخوان گونه و از روی بینی تا ناحیه استخوانی در قسمت بیرونی صورت و چشم ها را بپوشاند. اندازه چشم در هر فرد متفاوت است. پوشیدن  محافظ چشم باید به طور جداگانه اختصاص داده شود و طوری نصب شود که فاصله بین لبه های عینک ایمنی و صورت به حداقل برسد. عینک ایمنی باید به راحتی روی شقیقه ها و روی گوش ها قرار گیرد. قاب عینک باید تا حد امکان به صورت نزدیک باشد و به اندازه کافی توسط پل بینی حمایت شود. کاربران باید بتوانند در تمام جهات بدون هیچ گونه مانع عمده در میدان دید خود ببینند.
  • مراقبت: عینک های محافظ چشم و صورت نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. عینک های ایمنی خود را روزانه تمیز کنید. دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید. از دست زدن خشن که می تواند لنزها را خراش دهد خودداری کنید. خراش دید شما را مختل می کند و می تواند لنزها را ضعیف کند. عینک ایمنی خود را در مکانی تمیز و خشک نگهداری کنید که امکان افتادن یا پا گذاشتن روی آن ها وجود نداشته باشد. آنها را در جایی که پوشیده نمی شوند نگه دارید. عینک های ایمنی خراشیده، سوراخ شده، شکسته، خمیده یا نامناسب را فوراً تعویض کنید. عینک های ایمنی آسیب دیده بینایی را مختل می کنند و محافظت صحیح و کاملی از چشمان شما انجام نمی دهند. قطعات آسیب دیده را فقط با قطعات یکسان سازنده اصلی تعویض کنید تا از همان رتبه ایمنی اطمینان حاصل کنید.

در مورد رنگ لنز چه چیزی باید بدانم؟

لنزها می توانند شفاف، رنگی، فتوکرومیک یا پلاریزه باشند. هر نوع، سطوح مختلفی از محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، از جمله عدم محافظت (حتی در صورت رنگی) را ارائه می دهد. فریب رنگ لنزها را نخورید . یک ارزیابی خطر برای شناسایی خطراتی که کارگران ممکن است در معرض آنها قرار گیرند انجام دهید و سپس هنگامی که کنترل‌های مهندسی یا سایر روش‌های کنترل دائمی‌تر امکان‌پذیر نیست، PPE مناسب را انتخاب کنید. در انتخاب تجهیزات محافظت از چشم از استاندارد عینک ایمنی برای انتخاب صحیح بهره بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *